Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Chili bonsai

2011. január 10. - Valaki Innen

Idén nyáron megkaptam a feleségemtől Dave DeWitt és Paul W. Bosland: The Complete Chili Pepper Book című könyvét. Érdekes fejezetet találtam benne, amely a chili bonsairól szól. Évekkel ezelőtt elhoztam egy bonsai könyvet a szüleimtől és olvasgattam is kicsit a témában, de hamar elvette a kedvem, hogy minden cikk és írás azzal a riogatással kezdődik, hogy kitartás és acélidegek nélkül ne kezdjünk bele. A bonsai nevelés tehát befejeződött, mielőtt elkezdődött volna.

A chili felbukkanása a témában viszont más megvilágításba helyezi a dolgokat. Nagyon szép növényeket lehet találni a chili bonsai szavakra rákeresve.

A könyv említ egy weboldalt is, ahol részletesen le van írva lépésről lépésre milyen módon kell nekifogni egy chili bonsai növénnyé alakításának. Link itt. Nagyon jó leírás, a folyamatot jól szemléltető képekkel, egyszerű a nyelvezete is. Első olvasásra nem is tűnik nagyon félelmetesnek a dolog.

Említettem korábban, hogy 3 növényem túlélte a mészárlásomat, mégpedig két Aji Limo és egy Sárga Habanero, melyeket első körben alkalmasnak tartok a "bonszájosításra". A könyv szerint érdemes nagy egyedekből kiindulni, erre az Aji Limo nagyon, a Sárga Habanero mérsékelten megfelel.

Nincsenek illúzióim, hogy túl szép növények fognak kikerülni a kezem alól, hiszen évtizedekig tanulták a profik ezt a mesterséget, de belevágok, mert érdekesnek tartom és nagyon szépek a chili bonsai-ok.

Első lépésként holnap körbenézek a kertészáruházakban megfelelő bonsai edény után, a részletekről folyamatosan beszámolok majd.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr752575020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

capsa 2011.01.13. 15:12:10

Na, ez egy érdekes területe a chili termesztésnek. Kíváncsian várom a tapasztalataidat.

picpaca 2011.01.13. 17:18:06

sok sikert, és természetesen izgatottan várom a fejleményeket :)

FafniR 2011.01.13. 23:00:09

Hmm... Azt hiszem én is belekezdek, anno 2002-ben foglalkoztam bonsaiokkal. bár megbukott a dolog 13 évesen.

Azért kell nagy egyedekből, kiindulni, mert azoknak már fás a szára és azokból lesz szép "fa".

Természetesen fiatal egyedekkel is lehet kísérletezni. Csak sokkal hosszabb ideig tart.

Ha majd a törzset akarod megvastagítani, akkor tavasszal dróttal szorítsd el a gyökér és törzs találkozását, ősszel persze vedd le.

Ajánom figyelmedbe ezt a könyvet:
Perjés Judit, Rácz János
Hobbim a bonsai

Én még anno 2002-ben vettem, dedikált:D.

Sok sikert hozzá remélem össze jön, na meg nekem is.:D
süti beállítások módosítása