Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Bonszáj előkészítés

2011. január 15. - Valaki Innen

Bonszáj edényem még nincsen, de nem ülhettem tétlenül, ezért elkezdtem olvasgatni a témában. A gazlap.hu oldalon találtam cikkeket a témában, az egyikből, mely a bonszáj alakjairól szól, emelném ki a következőket:

 

Sekijoju (szekidzsodzsu) - Sziklát körülölelő gyökerek.

Ezt a stílust a szakirodalomban nem mindig különböztetik meg az ishitsukitól. Ennél a fa gyökerei körülfogják a sziklát. Itt is olyan fákat használunk melyeknek szép hosszú gyökerük van. A sziklát bemártjuk sárba, majd a megszáradása után ráhelyezzük a fát, elrendezzük a gyökereket. Előzőleg még a sziklán bevágásokat véshetünk melybe majd a gyökerek befeküdhetnek. Vékony dróttal rákötözzük a gyökereket a sziklára. Ne a kő csúcsán legyen a fa. Gyorsan kell dolgoznunk, esetleg munka közben permetezni kell a gyökereket, hogy ne száradjanak ki. Ezután egy műanyag konténerbe ültetjük a kompozíciót, teljesen borítsa be a föld. Ugyan úgy, mint a neagari stílusnál, évente kétszer, a tetejéről lebontunk egy-két cm földet, addig, amíg a szikla kellően kilátszik. Rátesszük a bonszáj tálra, a gyökerek a tálban levő földben legyenek. Mohával, zuzmóval díszíthetjük. Télen, fagymentes helyen tartsuk, mert könnyen átfagy, ami az elpusztulásához vezethet.

Rákerestem a fajtára és megtetszett.

 

Először kiválasztottam a két Aji Limo növényeből az egyiket. Ez 4 külön hajtással rendelkezik.

Sziklakertünkből hoztam egy formásabb követ.

Visszavágtam a növény szárait. Nagyon nem akartam, illetve elég erősen elgondolkodtam, hogy csak a legvastagabb ágat és a mellette lévőt tartom meg, de végül megtartottam mind a négyet.

Egy mélyebb cserép aljára tettem 5 centiméter földet és ráhelyeztem a követ.

A paprika gyökerét langyos vízzel lemostam, hogy szépen látszódjon, milyen alakja van.

Ezek után ráhelyeztem a kőre és befedtem földdel. Itt önkényeskedtem kicsit, mégpedig abban, hogy kihagytam a drótozás részt. Úgy gondoltam a gyökér így is ráfekszik majd a kőre, legfeljebb majd rádrótozom, ha szükséges. Remélem nem bánom meg.

Íme az eredmény.

Azt még nem döntöttem el, hogy a négy szár közül melyikeket tartsam meg, illetve drótozzak-e már most...ennek utánanézek még.

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr602585512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FafniR 2011.01.16. 23:55:33

Én is ma kezdtem bele. Majd holnap jön a post is. :D

Am megnéztem neked a könyvben amit említettem, ott kb. 2 évet ír amíg körül növi a sziklát a gyökér és 3-4 amíg tálba ültethető lesz:) Meg ő műanyag szalaggal körbe tekerte a gyökeret. Gondolom azért, hogy ne nőjön össze-vissza a gyökér, csak a szikla köré.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2011.01.17. 08:58:03

Helló!

Kíváncsian várom a postot.
Úgy tervezem, hogy amint lekerül az a féléventi 1-2 centi a földből, folyamatosan rendezem majd a gyökeret. Remélem nem nyúlok majd mellé.
Kiderül majd pár év múlva. :)

FafniR 2011.01.17. 12:20:08

Most kezdem majd megírni.

Amit még elfelejtettem.
A gyökér és a szár találkozásánál kötözd körbe dróttal, ne túl szorosra, de ne is lógjon.

Ez azért kell mert így elkezd vastagodni a szár. Bár nem tudom, hogy szeretnéd-e vastagítani, szerintem igen:)

Ezt elvileg ősszel kell rárakni, tavasszal pedig levenni.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2011.01.17. 21:25:04

@FafniR: Köszi a tippet, megpróbálom a drótozást erre a pár hónapra.
süti beállítások módosítása