Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Naga Jolokia helyzetjelentés

2010. március 15. - Valaki Innen

Feleségem munkahelyét imádja a Naga Jolokia. Íme pár kép időrendben az elmúlt 3 hét fejlődéséről.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr481840474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannonfunk 2010.03.18. 14:00:09

Hú, de jók. Nekem is párkányon, radiátor felett vannak a paprikáim.

Hol szereztél Naga Jolokia magot? Nekem csak őrölve van (Culinárisból), de fantasztikus paprika íze van. Sokkal jobban tetszik, mint a Habanero.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.03.18. 15:31:08

@pannonfunk: valamelyik leütős oldalon találtam. teszvesz vagy vatera.

Ha érdekel és lesz termés szívesen küldök.

clipper 2010.03.23. 00:26:18

huh az engem is nagyon érdekelne ha megoldható :)

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.03.23. 06:51:11

@clipper: rendben felírom, termés után pedig megbeszéljük, hogy miből, mennyit, hová. :)

HKai 2010.03.23. 21:26:16

Csak győzd magokkal :D

clipper 2010.03.24. 20:19:54

köszönöm :) de nem bírtam magammal és ma sikerült rendelnem. holnap már vetek is. egyébként mit szoktál belőle csinálni? mert nem egy hegyeserős :D

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.03.26. 07:57:58

@clipper: mértékkel kell használni ez tény :)
bármilyen erős paprikát elvisz a chilis bab, illetve mártogatóst szoktunk belőlük készíteni.

pannonfunk 2010.03.26. 13:11:37

@Valaki Innen: Mártogatósról jut az eszembe: Lehet kapni hot salsa szószt tortilla chipshez. Abba szoktam belekeverni egy csapott evőkanál őrölt naga jolokiát, na úgy már tényleg hot lesz :)
@clipper: bármihez használhatod, aminek szeretnél extra csípős ízt adni. Az a jó benne, hogy tetszőlegesen erős ételt tudsz vele készíteni :)

Rolandoo 2010.04.18. 07:49:07

Sziasztok! Nagyon szeretnék én is naga jolokia
magot szerezni. Ha valamelyikőtök tudna segiteni
megöszönném. Email cimem:rolandoo@citromail.hu

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.04.18. 17:28:47

@Rolandoo:

Szia!

Semmi akadálya, amennyiben lesz termés idén, akkor küldök majd neked, feltéve ha ráér addig. Magom jelenleg nincsen minden jolokia palántaformában van jelenleg.

Rolandoo 2010.04.19. 07:22:18

De jó, köszi szépen! Hajlandó vagyok érte fizetni is utánvétellel ha megegyezünk az árban.
Vagy tudok küldeni másfajta csili magot cserébe. Évek óta vannak palántáim, de kipróbálnám a legdurvább fajtát szivesen.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.04.20. 18:42:32

Ha küldesz majd Jalapeno magot az megfelel. Ha nincs az sem gond.

Rolandoo 2010.04.22. 08:03:39

Pontosan a nevét nem tudnám megmondani, kis goromba fajta. Kb 30 cm magasra nő meg, és 5-8 cm es paprikák teremnek rajta. Bár lehet, hogy minden chili ilyen:-) Magom van bőven és küldök szivesen. Nekem most virágládában igy néznek ki:

kep.psharing.com/342238.jpg

Rolandoo 2010.04.30. 16:17:00

@Rolandoo: Én sem birtam várni és rendeltem jolokia meg egyéb magokat. Meg is érkezett. Remélem tényleg az lesz belőle... Azért köszi, hogy küldtél volna:-) Ha érdekel ehetően csipős chili mag, akkor irj az email cimemre cimet és küldök szivesen.

Tarkabarkasz 2010.10.17. 21:50:37

Kínai kajás dobozban most terem, mert márciusban vetettem. Elült itt a dolog egy kicsit, pedig szeretnék eszmét cserélni a tapasztalatokról.

pannonfunk 2010.10.20. 20:13:03

Még jó hogy felvettem radarra, így rögtön jöhetek is eszmét cserélni :)

Nekem nem lett semmi a Naga Jolokiámból, a Culinárisban vettem egész szárítottat, 18 magot ültettem el, rögtön földbe, és egy se kelt ki.

Habaneróból lett 4-5 palántám, azok most szépen teremnek. Azt vettem észre, hogy pirosodás után pár nappal még nem olyan csípősek. Most már van olyan, ami 1-1.5 hónapja pirosodott, na az csíp rendesen.

Bird-eye chilim (piri-piri) van még, az hozza a formáját, bő termésű, kicsit kevésbé csíp, mint a habanero, de mindennapokra jó az is.

Ha valaki tudja, hogyan kell Jolokiát tenyészteni, szóljon, mert érdekelne.
süti beállítások módosítása