Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Nyár

2011. július 02. - Valaki Innen

Régen írtam ide, igazából egyrészt nem volt mit, másrészt nem fűtött a lelkesedés. Ennek oka, hogy ebben az évben minimális sikerélményem volt csak. 

A paprikáim nem nőnek, akár cserépben hagyom őket, akár kiültetem, küszködnek, csak egy-két tő indult fejlődésnek, az sem az elvárt módon. A kertben van 5 tő kecskeszarv, ezek közepesen nagyok, néhány virágkezdemény van rajtuk. A sziklakertben (ahol tavaly nagyon jó cseresznyepaprika termés volt) habanero, bohócsipka ezek szenvednek, a konyhaablakban van két nagyon szép tő ismeretlen chili. Ennyi.

Kénytelen voltam ezeken kívűl az előző postban leírt növényeket elpusztítani. Hiába locsoltam, hiába volt fény, meleg is, két sziklevél mellett némelyiknek jött egy-egy levele, majd hónapokig semmi, a növény besárgult. Valami nem stimmelt a földdel (virágföldet használtam), mert alig volt gyökerük.

A paradicsomok szépek ugyan, de chilik miatt kissé elkeseredett vagyok. Nem tudom érdemes-e még egy ültetéssel próbálkozni, valamilyen földkeverékkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr193032279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2011.07.02. 21:07:47

ne csüggedj.
ültess akár most is. jövő tavaszra ha át tudod teleltetni a növényeket szép termést hozhat.

bratya 2011.07.05. 10:33:51

Szia! Ha lakásban jól tudod teleltetni akkor állítólag ott is teremni fog, vagy legkésőbb tavasszal, nyáron. Nekem a saját nevelésű csilik egy része most kezd virágzani, várom, hogy milyen termést fog hozni. Én virágládákba ültettem most át őket, remélem lesz is valamilyen termésük. Én virágföld és kerti föld 1-1 arányú keverékét használom, de előtte átrostálom mindkettőt. Hetente tápoldatozom valamilyen Volldünger port oldok fel vízben. Van 5 tő csilim, amit egy palántanevelő fóliástól vettem, azok gyönyörűek és teremnek. Csak lenne értelme, hogy fóliással neveltessek palántát, mert azt a hőfokot és páratartalmat amit igényel a növény nem tudom lakásban biztosítani a kis hajtásoknak. Valószínűleg ezt a lépést meg is játszom jövőre.
süti beállítások módosítása