Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Tervek: Hármas kötés

2010. március 15. - Valaki Innen

Elkezdtem tervezni milyen rendszerben szeretném a paprikáimat ültetni. A spicy.hu fórumából idéznék.

A sorokkal kapcsolatos "machináció"-ról.A palántákat méhsejt szerű elrendezésben rakom ki, tehát: sortávolság 35cm, tőtávolság 25cm, és at ezzel párhuzamos következő sorban egy fél tőtávval ( szemmérték) eltolom a sort, és így alakul ki a " celluláris" rendszer. Érthető?

Mint kiderült, ez a hármas kötés nevezetű ültetési rendszer. Így képzeltem el:

 Jó területkihasználású ültetési rend, főképpen facsemetékkel foglakozó cikkekben találkoztam vele. Én kb 6 méter hosszú sorokat terveznék, egy ilyen ágyásban maximum 3 sorral. Közéjük ösvényeket taposnék, így könnyen hozzáférek majd a középső sorokhoz is.  A tőtávolságot kicsit kevésnek tartom, ezt én megnövelném legalább 40 centiméterre. (lásd krumplics tapasztalatait itt: tapasztalatok) Ez 15 tő egy sorban, egy háromsoros ágyásban 45 tő paprikát/paradicsomot jelent.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr971840632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása