Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Riport: Március, első hétvége

2012. március 03. - Valaki Innen

Úgy döntöttem, ez lesz az utolsó magvetős hétvége az idén, legalábbis a paprikákat tekintve. Igazság szerint ma sokat nem is foglalkoztam velük, pár előcsíráztatott Red Savina elvetésre került és ennyi. 

A többi chili jól van, kikelt két Lila Jalapeno, Aji Pineapple forognak a fény felé kétségbeesetten, de köszönhetően a melegháznak szerintem elég jó dolguk van. A capsaicin.hu-s fórum tápoldatos topicját átrágtam kicsit, részemről nem akarok rakétakilövés bonyolultságú chilitermesztés folytatni, ehhez nincs meg a kitartásom, de a következők mellett döntöttem: Vitaflora eper és zöldség tápoldatot kapnak kétnaponta a feltüntetett higítási arány alatt egy kicsivel. A többi napon csak spriccolva kapnak vizet, ha indokolt egyáltalán.

Ugyanebből kapnak kicsit a bazsalikomok is. Ezzel kapcsolatban történt előrelépés, a zöld bazsalikom ültetőtálcát felszámoltam, kb. 35 palántát szúrkáltam szét kettesével-hármasával (egy esetben nagy cserépbe 7 tő került). A többi egyed csenevész volt, vagy nyurga szárú. A lila bazsalikomok elég csúnyák, vagy közvetlenül a föld felszínén van a két nyomi sziklevél, vagy nagyon hosszú száron, átmenet nincs.

Érdekesség, hogy amikor a zöld bazsalikomot vetettem, még nem volt itthon palántaföld ezért valamelyik cserépben talált földet kapták. Ez szürkésebb, agyagosabb, később ennek tetejére került palántaföld. A lilák szimplán palántaföldbe kerültek, a zöldek mégis jobbak-szebbek.

Szórtam még kétféle borsikafüvet és kakukkfüvet is, bár ezek még sosem jöttek össze.

A melegház tele van (leszámítva az alsó polcot, de ott nem éri a fény, lehet meg kellene az egész tákolmányt emelni valahogy) jó a páratartalom, a növények földje mindig nyirkos-nedves, ha odasüt a nap, akkor 25-27 fokot is mutat a hőmérő.

(A csúnya törülköző a jobb alsó sarokban igen praktikus cél szolgál: a fólián lecsorgó vizet hivatott felitatni.)

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr644285749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bratya 2012.03.14. 12:18:20

Szia! Egyébként ilyen mini fóliasátort hol lehet venni? Engem érdekelne.
süti beállítások módosítása