Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Sárga paradicsomos-lilahagymás chili püré

2017. április 14. - Valaki Innen

Azt hiszem sikerült megtalálnom magam számára a tökéletes chili püré receptjét.

Vallomással tartozom: sok chiliszószt / pürét főztem már életemben. Pontosabban sok szar chiliszószt / pürét főztem már életemben. Valahogy sosem lett az amire gondoltam. Volt, hogy összecsaptam, nem kóstoltam, nyers íze lett, megromlott, nem pürésítettem megfelelően, untam, mennyiségre lőttem. Katasztrofális szószok kerültek a kamra polcára. Na jó, nem mindegyik lett annyira rossz, de így utólag annyira nem ajándékoznék belőle.

Most idén összejött. Pont ami nekem kell: nem túl folyékony, inkább pürés, nem darabos, fűszeres, amit nem nyom el rögtön az igen erős csípőssége. 

Felhasználása sokrétű, kíválóan működik sonkás szendvicsre paskolva, csirkemellre borítva, chilis babhoz keverve, kanálról lenyalogatva részegen az éjszaka leple alatt.

Hozzávalók:

  • 7 db habanero paprika
  • 2 db nagy fej lilahagyma
  • 10 gerezd fokhagyma
  • 8 nagy fej paradicsom
  • mustár
  • Worchester szósz
  • bors
  • cukor
  • almaecetfo
  • oliva olaj
  • + botmixer vagy turmixgép

 dscn5682.JPG

A sárga paradicsomok a kertben termettek, néz szerint Amana Orange fajtájúak. Azért szeretem ebből csinálni, mert nem lesz tőle olyan ketchupos jellege a szósznak, szép nagy termései vannak, bőséges hússal.

  1. A paradicsomokat negyedeljük fel és távolítsuk el a kocsonyás magos részét. Ez úgyis csak elfőne, így rövidebb ideig tart majd a szósz rotyogtatása. 
  2. Vágjuk fel a lilahagymát vékony szeletekre. Nem szükséges apróra felvagdosni, mert botmixerrel fogom ezt is pürésíteni. Olivaolajon pároljuk üvegesre. Ekkor rakjuk rá a cukrot és karamellizáljuk kicsit, dobjuk rá a felvágott paradicsomot és forgassuk kicsit össze.
  3. Botmixerrel pürésítsük olyan simára amennyire lehet.
  4. Közepes lángon rakjuk oda főzni. Ez a fajta paradicsom eléggé leveses, így el fog tartani egy darabig míg besűrűsödik. Ilyenkor már sózhatjuk, borsozhatjuk. Az, hogy mennyire ez ízlés kérdése. Ennél a szósznál én a végére hagyom a csípős paprikát és a fokhagymát és csak a közepe tájékán teszem bele a többi fűszert. Ne felejtsük el néha megkavarni.
  5. Ha kezd már köpködni, bele lehet rakni a mustárt és a worchester szószt. Mivel még nem csíp, szépen be lehet állítani az ízeket. Ekkor megint kicsit folyékonyabb lesz az anyag.
  6. Pucoljuk meg a fokhagymát, a habaneróknak pedig távolítsuk el a magházát és vágjuk négyfelé.
  7. Ha a szósz pöfögve köpköd és már ugrálni kell előle, vegyük le a lángról, öntsük bele a fokhagymát és a habanerot és turmixoljuk óvatosan annyira simára, amennyire a türelmünk és idegrendszerünk engedi. Megéri. 
  8. Rakjuk vissza a lángra és főzzük még 5-10 percet.
  9. Kifőzött befőttes üvegekbe merem egy erre dedikált tölcsérrel és kevés tartósítószerrel (elmaradhat), szorosan lezárva egy napot dunsztolom.

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr9411694269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása