Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Magoncok

2011. április 03. - Valaki Innen

Nem írtam róla (felújítási munkálatok zajlanak nálunk, ezért kevesebb az időm) de volt nálunk nagy ültetés a márciusi hosszú hétvégén. A mini üvegházakba került rengeteg chili paprika, rengeteg paradicsom és a chili szószok/salsák legjobb nem chili hozzávalója a tomatillo is.

A paradicsommal és a tomatillo-val a feleségem fog foglalkozni, ez utóbbinak úgyis hasonlít a bánásmódja a paradicsoméhoz. Került az ültetőtálakba a paradicsomfélékből Mortgage Lifter (köszönöm valakinek a magokat, sajnos nem tudom már ki küldte), a tavaly nálunk nagy népszerűségnek örvendő Black Krim (ebből az utolsó befőttesüvegnyi nemrég fogyott el) és Green Zebra is.

Chiliből az alábbi fajtákat ültettem:

  • Early Jalapeno
  • Purple Jalapeno
  • piros és narancs habanero
  • Black Tabasco
  • Antillais Caribbean
  • Aji amarillo
  • Numex Twilight
  • Bolivian Rainbow
  • Bohóc sipka
  • Naga Jolokia
  • Scotch Bonnet
  • Hungarian Wax
  • Narancssárga macskapöcse
  • Kecskeszarv

Szépen megindultak a növények, palántadőlés nem fenyeget és úgy tűnik fény is elég lesz nekik tavasszal. A januárban és februárban ültetett magok közül 3 habanero kelt ki és maradt meg, ennek oka, hogy mostohán bántam velük. Olykor egy hétig nem kaptak vizet, a föld csontszáraz lett.

A Jalapeno elég lassan indul be, mindösszesen 2 darab kelt ki az elültetett közel 40-ből. Kicsit úgy érzem mintha késésben lennék a chili paprikákkal, de nem akartam elkövetni a tavalyi elkapkodós vetés, mert annak az lett az eredménye, hogy gyors növekedés után hetekre megállt a palánták fejlődése.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr902795264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jaccso 2011.04.03. 13:11:19

Hello!

Én idén kezdtem a dolgot, de a "lilák" nekem sem akarnak kikelni rendesen.
Jalapeno Purple - 11ből 1, Cayenne Purple 10ből-2 az arány. Még az ancho grande hasonló, a többi közel 100% (golden cayenne, jalapeno early, black krim, lemon drop).

bratya 2011.04.04. 08:52:01

Szia!

Akárcsak a saját kertészetemet látnám és olvasnám. Nekem is kevés magom kelt ki, sejtem az okát. Engem utolért a palántadőlés rendesen, pedig locsoltam Dithane-os vízzel. Folyamatosan locsoltam is őket és világosban is voltak. Ez volt az első ültetés eredménye. A második ültetési hullám még csak most keleget, talán jobb százalékban. Az elsőből mentem ami menthető és bízom benne, hogy ez jobban sikerül. a palántadőlés ellen megpróbálok jövőre egy másik módszert is, amit egy kaktuszgyűjtő bácsika dolgozott ki évek alatt. Ő rézgálicos vízbe áztatja be a virágföldet, majd egyszer átmossa. Azóta nem éri gombás fertőzés a kaktuszait. Mindettől függetlenül nem keserít el a dolog, bízok benne, hogy jövőre jobban sikerül a keltetés és a csíráztatás. Ha szépen fognak fejlődni a növénykéim, akkor fogok egy jó adagot meghagyni jó érettre, természetesen magra. amennyiben lesz bőven magom akkor szívesen cserélek másokkal is. Most az a gondom, hogy amik rendesen kikeltek nem nagyon akarnak nőni, illetve 3 levelesre fejlődni.

bratya 2011.04.11. 12:45:19

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy nálatok előfordult-e már olyan, hogy a kikelt növények nem, vagy csak alig akartak növekedni? Nekem a második ültetés elég jó arányban kikelt, és szinte állnak a növények.

tbs1001 2011.04.13. 15:26:16

Édesapám Trifender-t szokott a palántaföldbe keverni. Sosem kaptak gombás betegséget. :)

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2011.04.14. 06:53:06

@bratya: nekem jelenleg is ez a helyzet, két sziklevél van hetek óta. Gondolkodom azon, hogy már most megkezdem a nagyobb cserépbe átültetést. Gyanúm az, hogy még nincs elég meleg nekik, nálunk a lakásban a 16-18 fok jellemző most, mint 20-21.

bratya 2011.04.14. 07:49:59

@tbs1001: Tegnap nekem is ezt ajánlotta egy kertészmérnök kolléganőm, igaz ő virágokkal foglalkozik, de a palántadőlés ott is előfordulhat.

bratya 2011.04.14. 07:51:33

@Valaki Innen: Ezt a problémámat - hogy nem növekednek a palánták - is elmondtam a kolléganőmnek, aki azt javasolta, hogy egy nitrogénes tápoldattal locsoljam meg a palántákat. Ma délután meg is teszem.

Akocka 2011.04.28. 00:18:53

Szia!

Én csak 5 féle magot vetettem, de így is tartok attól, hogy keresztbe porozzák egymást és valami hibrideket kapok. Idén termesztek először, ezért kérdezném, hogy a különböző fajtákat hogy lehet minél könnyebben izolálni, illetve legalább milyen messze kell ültetni őket egymástól?

bratya 2011.04.30. 08:35:00

@Akocka: Én úgy olvastam, hogy a chilifajták jelentős része magnemes, nem igazán tudnak elfajzani. Szerintem ha kiülteted őket, akkor próbálj kísérletezni velük, ha sok töved van. Tegyél egymás mellé minden fajtából pár tövet és ha virágzanak, akkor nagyon finomszőrű ecsettel porozd keresztbe őket. A többit pedig - ha van rá lehetőséged - akkor tedd minél messzebbre egymástól. Szerintem kb. 2 méter védőtávolság elég, pláne ha valamilyen másfajta magas növényt is ültetsz közé pl. paradicsomot. A keresztporzást és is ki akarom próbálni, na meg 4-5 év alatt az organikus nemesítést is.
süti beállítások módosítása