Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Bonszájok a helyükön

2011. január 30. - Valaki Innen

Ma végre sikerült megkezdenek a maradék két paprika bonszájosítását. Az első problémám az volt, hogy nem találtam sehol bonszáj tálat. Virágboltokban nem volt, Praktiker, Bricostore, Baumax szintén nem tartott, végül az OBI-ban találtam többfélét. Több színű és méretű téglalap alakút lehet itt kapni Miskolcon, rengeteg fehér színű (ezek nagyon nem tetszenek), barna, kék és ilyen kőszínű mint amit választottam. Ez viszont kör alakú, kicsit nagyobb alátéttel, mint maga az edény.

Emellett édesanyámtól güzüztem el egy kicsi, kék téglalap alakút, amiből kihalt a benne lévő növény. Sajnos az alátéte eltűnt, de majd kitalálok valamit helyette. 

A nagyobb Aji Limo került a kör alakú vásárolt edénybe. Ezt szimplán egy vastag törzsű szimmetrikus, szabályos bonszájnak képzelem el, semmi extrát nem tervezek vele, esetleg majd a cserébe helyezek pár oda illő követ, de erre sincs konkrét elképzelésem. Ugyanúgy jártam el, mint a másik Aji Limo-val. Visszavágtam alaposan, kiszedtem a földből, majd lemostam a gyökerét. Megnéztem mennyi gyökér töltené ki  a tálat és ezt is visszavágtam. Öt darab ága volt eredetileg, itt hezitáltam, hogy mi legyen, végül is visszavágtam háromra. Meglátjuk mi alakul belőle. 

Íme az eredmény. Fényképezni még mindig nem tudok szépen.

A másik növény az a Habanero, amelyről majdnem lemondtam. A narancssárga, amely végül piros lett. Ezzel is hasonlóan jártam, mint a korábbi két esetben az Aji Limo egyedekkel. Körbeszedtem kicsit a földet, kiemeltem a gyökérlabdát és lemostam a gyökeret. alaposan visszanyírtam az ágait, majd körbe a gyökerét is. Igyekeztem úgy kialakítani a gyökeret, hogy a paprika törzse ne essen középre. Amikor tettem egy próbát az edényben, észrevettem, hogy alul nem vágtam le rendesen a gyökereket és ha így most feltöltöm földdel, a gyökérzet felső része ki fog emelkedni a cserép szintjéből. Ez kapóra jött, ugyanis azt olvastam, hogy ez  kinézet az öreg fa benyomását kelti. Nem is bántottam tovább, beleültettem. A kilógó hajszálgyökereket óvatosan visszavágtam.

Íme:  

A drótozással egyelőre várok. Az OBI-ban lehet ugyan kapni drótot, de 1600 forintot sokalltam érte, megpróbálom majd helyettesíteni valamivel. Másrészt nem tudom akarom ez a törzs alakját formázni, vagy csak a majd (reményeim szerint hamarosan megjelenő) új hajtásokat formáljam.

Remélem életben maradnak, a kőre ültetett Limo esetében gyanús, hogy nem így lesz.

A bonszáj írásformára azért tértem át, mert a Tudományos Akadémia ezt ajánlja.

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr432625502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FafniR 2011.01.30. 20:02:43

Grt. Szépek.

Igen öregíti ha kilóg a gyökér, csak épp 2-3 év alatt érik el:) Fokozatosan kevesebb földet tesznek a gyökérre, mivel elég sérülékeny és a fény sem tesz neki jót.

Egyébként szerintem így is meg maradnak. Max. nem és megtanuljuk , hogy tényleg lassan kell csinálni.:)

Miskolcon merre laksz? Mi is miskolciak vagyunk.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2011.02.01. 20:55:36

@FafniR: Remélem nem lesz baja, egyelőre normálisan néz ki, bár tény, hogy nem sok idő telt el. martin kertváros egyébként.

FafniR 2011.02.03. 10:31:48

Szerintem érdekelni fog... Nyugi, nem vírusos, saját tárhely.

<a href>kicsinyfalum.hostoi.com/Bonsailepesrollepesre.pdf&lt;/a href>

Egy bonsai-os könyv, még én se nagyon nézegettem. Firefoxal letudod menteni, szerintem. Ha nem akkot feltöltöm máshova.

FafniR 2011.02.06. 09:25:28

Nincs mit. Remélem hasznos.
süti beállítások módosítása