Amatőr paprikatermesztő

Chili paprika

Chili paprika

Naga Jolokia ültetés és tervek

2010. február 13. - Valaki Innen

Még télen szereztem pár Naga Jolokia magot. Jelenleg ez a világ legerősebb paprikája. 

Az ültetési leírás szerint kb 12 héttel a kertbe palántázás előtt már érdemes elültetni a magokat, hiszen csírázási ideje 5 hét is lehet. Az ültetést nem bonyolítom túl, egy-egy mag kerül egy-egy tejlfölöspohárba, melyet alul kilyuggatok a vízelfolyást biztosítandó. Tavaly próbálkoztam elbomló tőzegcseréppel, de az eredmény siralmas lett, a cserép szárazra szívta a földet a gyökerek elől. Megpróbálok palántázóföldet szerezni valamelyik kertészáruházban.

Egészen pontosan 11 magot kaptam :)

Mivel ez nem nagy mennyiség, a biztonság kedvéért szétosztom őket. 5 darabot elültetek én, a maradékot pedig szétosztom édesanyám és egy barátom között. Mindkettőjük kertjében csodásan fejlődnek a paprikák.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Róla lenne szó.

Termései érett narancs vagy piros színűek, 5-6 centiméter hosszúak, kb 3 centiméter átmérőjűek. Termesztéséről érdemes tudni, hogy kiültetés előtt szoktatni kell a kinti hőmérséklethez, eleinte napi pár órás kintléttel, később akár egész éjjel kint lehet majd. Ha már mininum 2-3 levele van akkor ki kell ültetni, természetesen csak az utolsó fagyok után. 

Hosszútávú tervem, hogy a legszebb életben maradó példány télre beültetem és egy nagyobb cserjét növelek belőle. A többit magmentésre használom fel.

UPDATE: az áruházban meglátott mini melegházba került az öt mag.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pepper.blog.hu/api/trackback/id/tr711754404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cephalus 2010.03.03. 08:04:53

Hasonló melegházat használok én is, de mivel a radiátorok nálunk napközben szinte teljesen el vannak zárva, ezért egy "akvárium melegítőt" (heating mat) is beüzemeltem. A Red savina és white habanero magok szinte mind kikeltek (17/20) és nagyon jól érzik magukat benne. :)

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2010.03.08. 17:52:28

Ilyen melegházacskát hol lehet kapni, ill. kb. mennyibe kerül? Kösz!

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.03.13. 14:24:13

@Lemúr Miki: a miskolci Bricostoreben vettük és 3000 forint körül adták.

feri276e 2011.03.27. 23:21:25

vennék naga yolokia magot!!

Max 2011.03.28. 00:55:07

Magot én is vennék, lenne eladó?

kispikasso 2012.02.03. 16:52:45

Üdv mindenkinek!Lenne pár kérdésem,hol szerzhetnék pár chilli magot.Esetleg csere is érdekelne.Nekem van egy csomó narancssárga habanero.És valamien thaij red chili kinai gyorsétkezdében vettem a chillit,jó csípős 10 ből kb 6 az erőssége kb 5-7 cm.És még egy piros chilli tescoban vettem kb 3-5 cm ez előzőnél gyengébb.Érdekelne habanero red,és
bhut jolokia ha valaki tud bármit kérem írjon a kispikasso@freemail.hu címre köszönöm.Ui: csíraképesek a magok most bújtak ki nemrég.
süti beállítások módosítása